Confex er Skandinavias ledende kursleverandør. Vi ble hyret inn for å designe deres nye nettside, visuelle identitet og ikonbibliotek.
Confex ønsket å friske opp deres visuelle identitet og nettside. Vi ble hyret inn for å designe den nye nettsiden deres, samt å designe et tilpasset ikonbibliotek som skulle være et gjennomgående element på nettsiden og i deres visuelle profil.
Vi begynte designprosessen med å utarbeide et forslag på nettsidens grunndesign. Vi landet raskt på et grunndesign som falt i smak hos Confex-temaet, og vi gikk så i gang med å skissere utkast på samtlige faner for nettsiden. Confex sin nettside er innholdsrik, og vi endte opp med å designe over 22 ulike faner som videre ble sendt til utvikling i Webflow.
En vesentlig del av prosessen for Confex var å designe en forenklet, intuitiv og brukervennlig kundereise for deres kunder. Spesielt viktig var selve påmeldingen for de ulike kursene. Resultatet ble et stegvis skjema på 3 forskjellige steg.
En vesentlig del av Confex sin visuelle profil er deres bruk av ikoner. Confex har over 11 ulike kurskategorier, og hver av disse kategoriene skulle ha et unikt ikon som tydelig skulle representere kurskategorien. Vi ønsket å designe tydelige ikoner som opprettholder en unikhet. Resultatet ble et kantente ikonuttrykk med et signaturhakk.
Vi har benyttet Ubåt i arbeidet med å oppdatere vår grafiske profil, i anledning vårt nye nettsted. Det var enkelt å jobbe med byrået – de var serviceorienterte, profesjonelle, kreative og sluttresultatet var midt i blinken. Vi er svært godt fornøyde og ser frem til videre samarbeid.Vi kan virkelig anbefale Ubåt!
Malin Pilblad
Daglig leder, Confex